יום שבת, 11 באפריל 2015

איך לצלוח את חג הפסח בשלום – 12 טיפים, לפני, תוך כדי ואחרי - חלק ג' ואחרון בסדרה

 מאת: יעל ענבר וענת צלניקר





סוף סוף הגיע "אחרי החג"!
אחרי ההוצאות הגדולות, הארוחות הגדולות והמחוייבויות המשפחתיות.
רגע לפני שחוזרים לשגרת היום יום, קחו לכם כמה דקות וקראו איך לחזור למסגרת המוכרת של אורח חיים בריא וכלכלת משפחה מאוזנת. 
כתבה שלישית ואחרונה בסדרה.

בכתבות הקודמות דיברנו על חשיבות הגבולות  והתכנון בשמירה על תקציב מאוזן ותזונה נכונה.
עכשיו, כשאנחנו רגע אחרי החג, איך מתחילים בשינוי?
כל שינוי גדול מתחיל בצעד קטן, ממש כמו כמו אוניה, ששינוי הנתיב שלה במעלה אחת, יכול להיות ההבדל בין להגיע להודו או להגיע לאמריקה. 

ארבעה טיפים שיעזרו לכם לחזור לשגרה אחרי פסח:
  • אחרי החופשה, שבה אכלתם הרבה ובצורה לא סדירה, כדאי לתת לקיבה שהתרגלה לקבל הרבה אוכל, לחזור לעצמה לאט לאט. אל תתחילו "דיאטת כסאח" שכוללת חסה ומים בלבד, אלא הפחיתו בהדרגה את הכמויות עד שתחזרו לכמויות שהייתם רגילים לאכול לפני החג. כדאי להתחיל את הארוחה בסלט ירקות או ירקות מאודים, שגם משביעים וגם נותנים אנרגיה.
  • תווי השי שקיבלתם לחג יכולים לשמש להוצאות שוטפות כמו קניות בסופר, אבל אפשר גם להשתמש בהם כדי לפנק את עצמכם בדברים שאתם נמנעים לקנות בדרך כלל – מצעים חדשים, כלי בית או ביגוד לקראת הקיץ. שימו לב לאותיות הקטנות על תווי השי. חלק מהמקומות מכבדים אותם רק בחלק מהערך האמיתי שלהם, בחלק מהמקומות לא ניתן לממש את התווים במבצעים, ועוד מגבלות. תכנון מראש מה לקנות ואיפה, יאפשר ניצול מיטבי של מתנות החג.
  • חזרו לפעילות גופנית בהדרגה – אם לא עשיתם פעילות גופנית כמעט במהלך החג, אל תתחילו אימונים בעצימות גבוהה, אלא תנו לגוף להתרגל מחדש. שלבו אימוני כוח, שמזרזים את חילוף החומרים, ועוזרים לבנות מסת שריר על חשבון השומן.
  • חשבו מסלול מחדש - ההוצאות היו גבוהות ממה שצפיתם? חרגתם מהתקציב שתכננתם? התכנסו עוד היום לתקציב הרגיל וכללו בו שני מרכיבים נוספים – סכום חודשי לכיסוי החובות שנצברו בחג וסכום נוסף כהיערכות לחופשת הקיץ שנמצאת מעבר לפינה.


 חזרה לשגרה בצעדים קטנים תעזור גם לנפש ולמחשבות לקלוט שהחופשה נגמרה, שהיה כייף, אבל עכשיו צריך לחזור לעבוד עד החופשה הבאה.
פרגנו לעצמכם על כל הצלחה, ואל תתייאשו אם המשקל לא מראה את המספר המוכר מלפני החופשה תוך יום יומיים, או אם חשבון הבנק נצבע באדום. 
קביעת יעדים, תכנון מראש והצבת גבולות יביאו אתכם ליעדכם.


הורדת כבר את מדריך הטיפים שלנו? לחצי כאן והמדריך יחכה לך בתיבה
בקרו אותנו בדף הפייסבוק 


רוצים לדעת עוד?
ב-1.5.2015 תתקיים סדנת "בעושר ובכושר" בתל אביב - איך לאמץ הרגלים של אורח חיים בריא והתנהלות כלכלית נכונה במשפחה, מתוך מחשבה על ההווה ועל העתיד, עם טיפים יישומיים, שאיתם אפשר לצאת לדרך כבר באותו יום.
מחיר הסדנא 95 ₪ ליחיד, 160 ₪ לזוג.
לפרטים והרשמה: 050-7899937 ענת


מי אנחנו?
יעל ענבר, מאמנת להרזיה ותזונה נכונה, בעלת תואר ראשון במדעי הרפואה ותואר שני במנהל עסקים. מאמנת נשים בתהליך ממוקד מטרות, להרזיה ואימוץ אורח חיים בריא, מרצה ומנחת סדנאות בישול בריא.

ענת צלניקר, חברה באיגוד היועצים והמאמנים לכלכלת המשפחה ובעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה וסטטיסטיקה. בתהליך קצר טווח וממוקד תוצאות, בונה תכנית כלכלית למשפחות בשלבי החיים השונים הולדת ילד, גירושין, נישואין, פרק ב' ושינוי קריירה, ומאפשרת למקסם את הפוטנציאל הכלכלי, לחיות בביטחון כלכלי ולהגיע להישגים כלכליים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.