יום שני, 20 באפריל 2015

בעושר ובכושר - מה הקשר בין תזונה נכונה וכלכלת המשפחה?

בעקבות סדנת "בעושר ובכושר" שואלים אותי וגם את יעל ענבר, שותפתי לסדנה,
מה הקשר בין אורח חיים בריא וכלכלת משפחה מאוזנת?

הרי אלו שני תחומים כל כך שונים, שכל אחד מהם עולם ומלואו, אז איך בכל זאת הם מתחברים?

לכאורה אלו נושאים שונים מאוד, אבל שניהם בעלי משקל נכבד בחיים של כולנו. הם נוכחים ומלווים אותנו כל העת, וגם אם נרצה להתעלם מהם, הם ישובו ויציצו אלינו מעבר לפינה :-)

אז מה בכל זאת משותף בין תזונה בריאה וכלכלת משפחה מאוזנת?


  1. תכנון - בשני התחומים נשיג תוצאות טובות אם נתכנן מראש - תכנון תקציב הוא הבסיס להתנהלות כלכלית נכונה, ותכנון שגרת הספורט והאכילה הוא הדרך הנכונה להגיע לתוצאות הרצויות
  2. הצבת גבולות - העמידה בתכנית שהצבנו לעצמנו תצליח רק אם נשים גבולות במקומות הנכונים, גם לעצמנו וגם לסובבים אותנו - מיצינו את תקציב הבזבוזים לשבוע הנוכחי, אין ברירה אלא לסרב לילד בסיבוב הבא בקניון. תכננו לעשות ספורט, אבל השכנה בדיוק רוצה לקפוץ לקפה? נידבק בתוכנית המקורית ונקבע עם השכנה למועד אחר. 
  3. שחרור מאמונות קודמות - כולנו מונעים על ידי אמונות קודמות גם בנוגע לאכילה וגם בקשר לכסף. בתור תרגיל, עצמו עיניים ודמיינו כסף. אילו דימויים או משפטים עולים לכם בראש? שימו לב האם הם עולים לכם הרבה בהקשר לכסף? יכול להיות שהם מגבילים אתכם, מנהלים אתכם ומונעים מכם לעשות את פריצת הדרך הכלכלית שרציתם. ומה עם התזונה? אילו אמונות מנהלות אותנו שם?
  4. קביעת יעדים - אם לא נחליט מה המטרה, איך נדע באיזו דרך ללכת? גם בתזונה נכונה וגם בכלכלת המשפחה, ההבדל בין תוצאה בינונית להצלחה ענקית טמונה בקביעת היעדים. עלינו לקבוע יעד שמצד אחד יאתגר אותנו ומצד שני יהיה בר השגה. יעד שכשנגיע אליו נרגיש תחושת סיפוק והצלחה אמיתית. 
  5. התמדה ונחישות - והכי חשוב, כמו בטיול ארוך, גם כאן, יוצאים למסע. במסע יש עליות ויש ירידות. לפעמים רואים את המטרה ולפעמים עייפים מדי בשביל להביט קדימה. ההתמדה והנחישות הם המפתחות שלנו להצלחה, ורצוי לגייס גם מישהו שיעמוד לצידנו בדרך וידע לעודד אותנו כשצריך ולתמוך בנו כשקשה. 


באג'נדה שלנו, אורח חיים בריא מושג על ידי איזון בכל מרכיבי החיים - פיזי, רגשי, תזונתי, כלכלי, חברתי ומשפחתי.
אם נצליח להשיג איזון שביעות רצון גבוהה ושקט נפשי בכל אחד מהתחומים הללו, נוכל לומר שאורח החיים שלנו בריא.


 רוצה לדעת עוד?

ב-1.5.2015 תתקיים סדנת "בעושר ובכושר" בתל אביב - איך לאמץ הרגלים של אורח חיים בריא והתנהלות כלכלית נכונה במשפחה, מתוך מחשבה על ההווה ועל העתיד, עם טיפים יישומיים, שאיתם אפשר לצאת לדרך כבר באותו יום.
מחיר הסדנא 95 ₪ ליחיד, 160 ₪ לזוג.

לפרטים והרשמה: דף הארוע בפייסבוק
או 050-7899937 ענת



מי אנחנו?

יעל ענבר, מאמנת להרזיה ותזונה נכונה, בעלת תואר ראשון במדעי הרפואה ותואר שני במנהל עסקים. מאמנת נשים בתהליך ממוקד מטרות, להרזיה ואימוץ אורח חיים בריא, מרצה ומנחת סדנאות בישול בריא.

ענת צלניקר, חברה באיגוד היועצים והמאמנים לכלכלת המשפחה ובעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה וסטטיסטיקה. בתהליך קצר טווח וממוקד תוצאות, בונה תכנית כלכלית למשפחות בשלבי החיים השונים הולדת ילד, גירושין, נישואין, פרק ב' ושינוי קריירה, ומאפשרת למקסם את הפוטנציאל הכלכלי, לחיות בביטחון כלכלי ולהגיע להישגים כלכליים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.