יום שבת, 23 בינואר 2016

כמה זמן לוקח לבמבוק לצמוח?

כמו צמיחת העץ שמצריכה סבלנות והתמדה, השקייה וטיפול, כך גם החיסכון – מצריך סבלנות, והתמדה ובסופו של דבר הפירות מגיעים


בהתחלה שותלים, משקים, מוסיפים כל חודש סכום קטן, ממשיכים להשקות בהתמדה, שבוע אחרי שבוע, שנה אחרי שנה, עד שלאחר תקופת זמן החיסכון מצטבר לסכום משמעותי, ואפשר להתחיל ליהנות מהפירות שלו.

הטעות הגדולה ביותר של אנשים לגבי חיסכון היא שהחיסכון הוא פונקציה של ההכנסה. מחקרים מראים שחיסכון קשור להרגלים הרבה יותר מאשר לרמת ההכנסה, ואת ההרגל לחסוך, אפילו סכום קטן בכל פעם, ניתן לאמץ בכל גיל ובכל רמת הכנסה.
 
הכלכלן האמריקאי דיוויד באך, טבע את המונח "אפקט הלאטה", מתוך ההבנה שחיסכון של סכומים קטנים, למשל, סכום שעולה הקפה היומי שלנו, יכול להצטבר לסכומי כסף משמעותיים.
אבל, כמו שכבר אמרנו, מה שמשפיע יותר מהכסף הוא ההרגל, ואחד הדברים הקשים יותר הוא ההמתנה המתסכלת שסכום החיסכון יצטבר לכדי סכום משמעותי, שאפשר יהיה "לעשות איתו משהו".
ההמתנה אכן מתסכלת, אבל ההבנה כמה כסף יהיה לנו כשנסיים לחסוך ומה נוכל לעשות איתו, יכולה לעזור כאן.
ההמלצה שלי היא לכתוב ואפילו לתלות תמונה של מטרות החיסכון - מה נרצה לעשות בכסף וכמה כסף נדרש לכל מטרה כזו. חופשה משפחתית בחו"ל, החלפת רכב, שיפוץ האמבטיה, לימודים לילדים, כל אלו מטרות שדורשות תכנון מוקדם. תמונה של המטבח המשופץ ושל הרכב החדש, עוזרים מאוד לעמוד בפיתוי המיידי.


מכירים את הסיפור על האב שנטע עץ כדי שילדיו יוכלו להינות מהפירות? אותו האבא החליט לשתול עץ ולא פרחים, למרות שאת יופיים של הפרחים ניתן לראות מייד, וכששתל עץ ידע שהוא  עושה משהו למען עתיד ילדיו. וזה בדיוק הסיפור גם עם חיסכון. חיסכון שבועי או חודשי של סכומי כסף, אפילו קטנים, מצטבר בסופו של דבר לכדי סכום משמעותי שממנו נוכל ליהנות בעתיד.



מי שמתמיד בחיסכון באופן קבוע ולאורך זמן, יהיה כמו עץ ששורשיו עמוק באדמה, ושום סערה לא תשבור אותו


וכמה זמן לוקח לבמבוק הסיני להגיע לגובה של בית?


מוזמנים לקשר כאן, בתגובות, תמונות של החלומות שתרצו להגשים

**************
רוצה עוד טיפים וכלים לחיסכון ולניהול הכסף?
http://lp.vp4.me/nmkm


מזמינה אותך לקבל במתנה את המדריך לניהול האוצר המשפחתי, המדריך שעושה סדר בהוצאות ויחסוך לך כסף מהרגע הראשון
קליק כאן והמדריך אצלך במייל


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.