יום ראשון, 4 באוקטובר 2015

מתולתלת

איך לעשות אותו דבר, אבל בפחות

והפעם תכשירים לטיפוח שיער בהכנה ביתית ובעלויות מינימליות


עוד לפני שעסקתי בכלכלת המשפחה, היו לי כל מיני דרכים לחסוך כסף. 
מאז שאני עוסקת בתחום, נפתחו לי עוד המון אפשרויות נוספות ואני גם משתמשת בידע שצברתי כדי ללמד עוד אנשים איך לעשות את אותם הדברים אבל בפחות כסף. 
למשל, אני ממש אלופה בלתכנן חופשות בחו"ל בתקציב ממש נמוך ובלי לוותר על כלום (אם מעניין אתכם כתבו לי בתגובות ואכתוב על זה פוסט בנפרד). 
גם בדברים יומיומיים כמו קניות בסופר, פארם, הוצאות תקשורת ועוד, יש המון דרכים לעשות את אותם הדברים בדיוק אבל בפחות כסף. 

מבטיחה לכתוב על כל הנושאים האלו בפוסטים עתידיים, 
אבל כמתולתלת מלידה, אני רוצה הפעם לכתוב על מוצרי שיער. 

התלתלים שלי ואני, יחד עם מתולתל נוסף :-)


כאחת שהשיער שלה מאתגר אותה מגיל צעיר, ניסיתי כמעט הכל כדי להפוך את השיער שלי לחלק, עד שהשלמתי עם התלתלים שלי. מוצרים לטיפוח השיער תמיד מסקרנים אותי, וצברתי כבר קילומטראז' עצום בכל המוצרים האפשריים. מטבע הדברים הוצאתי גם המון כסף על מוצרים כאלו - על מוצרים שזנחתי אחרי זמן קצר כי לא התאימו לי (חלקם נמצאים עד היום בארון האמבטיה שלי, מחכים שמישהי תגאל אותם מבדידותם :-) ) וגם על מוצרים שאהבתי והיו פשוט יקרים, אבל המשכתי להשתמש בהם כי עד שהשיער שלי אוהב משהו, אני לא יכולה לאכזב אותו :-)  

מדי פעם אני קוראת בבלוגים של מתולתלות ומקבלת רעיונות ושיטות חדשות לטיפול בשיער. אבל אתמול קרה לי משהו שלא קרה לי אף פעם - צירוף מקרים שבא ממש ברגע הנכון. ממש במקרה, גיליתי בפייסבוק קבוצה שנקראת מתולתלות  והתרגשתי בטירוף. פתאום מלא מתולתלות (וגם מתולתלים) עם כל מיני סוגי תלתלים - ארוכים, קצרים, עם פן ובלי פן,  עם החלקה וטבעי, והרגשתי קצת כמו ילדה בחנות צעצועים - מתולתלים שמתמודדים בדיוק עם אותם הבעיות כמוני - עם שיער שלא מסתדר בבוקר, עם חומרי טיפוח יקרים, עם אינספור נסיונות עם חומרים לא מתאימים, עם רצון להשתמש בחומרים טבעיים יותר שאינם מזיקים לשיער, ועוד ועוד...

תוך שנייה ורבע גיליתי גם מטמון של ממש - מתכון להכנת גלייז ביתי וטבעי מזרעי פשתן (גלייז זה כמו ג'ל, אבל הרבה יותר נוזלי). זה התחבר לי מצויין גם עם שני תחומים שחשובים לי בחיים - אחד, הרצון להשתמש בכמה שפחות חומרים כימיים ולנסות לעבור עד כמה שניתן לחומרים טבעיים, ושתיים - החיסכון בעלויות - לעשות אותו דבר אבל בפחות כסף. להכין גלייז בבית מזרעי פשתן עולה פחות מעשירית מהחומר המוכן. 
לא התעצלתי וקניתי הבוקר זרעי פשתן (6.60 ש"ח ל-200 ג') , בישלתי אותם לפי ההוראות, הוספתי שמן לבנדר לריח (זה השמן היחיד שהיה לי בבית) ו... שמתי במקרר. "בזבזתי" גם גרב ניילון כמסננת, אז אפשר להוסיף גם את זה לעלויות, אם רוצים :-). לקח לי פחות מחצי שעה וקיבלתי גלייז מעולה, מחומרים טבעיים, פשוט מאוד להכנה ומרגיש מעולה על השיער. 
והנה לינק לפוסט המקורי בקבוצת הפייסבוק - יש שם עוד שאלות והצעות לשיפורים, ואם בא לכם להכין, ממליצה להציץ שם. 




באתר של מתולתלות אפשר למצוא עוד המון מתכונים ביתיים למוצרים טבעיים לשיער.  


אשמח לשמוע מכם בתגובות איך אתם עושים את אותם הדברים אבל בפחות
וגם, מה מעניין אתכם לשמוע ממני, ואשתדל להיענות :-)






אני שמחה להזמין אתכם לסדנה נוספת שלי - להתגלגל או לנהל - 5 עקרונות לכלכלת משפחה מנצחת, שתתקיים הפעם ברמת גן. כל הפרטים וההרשמה בלחיצה על הקישור


3 תגובות:

  1. כל הכבוד על החיסכון והיצירתיות!
    בשנות השבעים היה ספר שנקרא 411 עצות לעקרת הבית (או משהו כזה), עם המון "מתכונים" כאלה (וגם הרבה שיטות לחסוך כסף).
    בתור חלקת שיער, אני לא מבינה איך מתולתלים מתלוננים שהשיער שלהם לא מסתדר בבוקר, לי נראה שתלתלים תמיד נראים נהדר, ושיער חלק תמיד צריך לסרק...

    השבמחק
    תשובות
    1. תלתלים נראים נהדר כי אנחנו משקיעות בהם המוווןןןן זמן כל בוקר.
      לא מכירה מתולתלת שמתעוררת בבוקר ופשוט יוצאת מהבית.....

      לי זה תמיד נראה הפוך - בעלות שיער חלק מתעוררות בבוקר, מעבירות מסרק ויוצאות מהבית :-)

      מחק
  2. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.