יום שני, 24 באוקטובר 2016

למה כסף לא פותר בעיות כספיות?



הפעם אני רוצה להתחיל בחדשות הרעות - ההעלאה בשכר שחלמת עליה לא תשפר את מצבך הכלכלי.



זה לא נשמע הגיוני, אבל גם אם שכרך היה זהה לזה של הבוס שלך, או אפילו כפול ממנו, זה לא היה מביא אותך לרווחה כלכלית. 



מה זה חוק פרקינסון ואיך הוא קשור לכלכלת המשפחה?


חוק פרקינסון הוא ספר הומוריסטי למחצה שיצא לאור בשנת 1957 על ידי נורת'קוט פרקינסון, שהיה היסטוריון בריטי. בספר, העוסק בארגונים ביורוקרטיים, פרקינסון מגיע למסקנה כי "העבודה מתרחבת באופן כזה, שהיא מנצלת את כל הזמן המצוי לשם ביצועה". [מתוך ויקיפדיה]. 


מחוק פרקינסון נגזרים חוקים בתחומים רבים אחרים. אפשר בקלות לראות את זה במכשירים הסלולריים, כאשר שנה-שנה וחצי אחרי ששידרגנו את המכשיר הישן למכשיר עם יותר זיכרון ומקום, שיעבוד מהר יותר, גם המכשיר החדש מתמלא ושוב צריך לשדרג. 


כלכלת המשפחה




גם בכלכלת המשפחה המצב דומה - כאשר ההכנסה עולה, גם רמת ההוצאות עולה, כך שאם היום אתם מוציאים יותר מההכנסות שלכם, זה יישאר כך גם כאשר ההכנסות שלכם יעלו. ולכן כסף נוסף הוא לא התשובה לבעיות הפיננסיות שלכם. 



זה אמנם נשמע חדשות רעות, אבל אלו בעצם חדשות מצויינות. מכיוון שבעיות כלכליות כמו קושי לשלם חשבונות, לעמוד בתשלומים או לא להצליח לחסוך, קשורות לרוב להתנהגות ולא לכסף. 

אנשים נוטים לחשוב שעוד כסף יעלים את הבעיות הכלכליות שלהם, אבל למעשה כסף נוסף יטשטש את הבעיות האלו בטווח הקצר ויגדיל אותן בטווח הארוך. אפשר לראות את זה אצל מיליונרים שפושטים רגל, למרות שיש להם יותר כסף ממה שנוכל לחלום. ודוגמא נוספת היא אנשים שזכו בלוטו והיו בטוחים שבעיותיהם הכספיות נפתרו, בעוד שבפועל הבעיות שלהם רק החמירו. 

ובעיות התנהגות לא ניתן לפתור באמצעות כסף. 



איך להתחיל לטפל בכסף שלך?


איך כן אפשר לפתור בעיות התנהגות?
הדרך הטובה ביותר היא לעשות דבר אחד קטן בכל פעם. 

אפשר להתחיל בללמוד איך לא להוציא יותר מההכנסה.

כלכלת המשפחהאו מהצד השני, אפשר להתחיל בללמוד איך להגדיל הכנסה. 

אבל, כמו שאמרנו קודם, הגדלת הכנסה לבדה לא תשנה את המצב. 

לכן, אם ההרגשה לאורך זמן היא שהכסף בורח בין האצבעות, או שיש לכם בלאגן בחשבונות, אם אתם לא מצליחים להבין לאן הולך הכסף, או שוקעים בחובות כל פעם מחדש, הדבר הנכון ביותר עבורכם הוא ללמוד כלים פרקטיים לניהול הכסף. כלים שילמדו אתכם איך לנהל את הכסף שלכם ביומיום, ולהתאים את ההוצאות להכנסות, ולא משנה כמה אתם מרוויחים היום. 

כלים שיראו לכם לאן הולך הכסף היום, ואיך לחלק את העוגה, כי היא אף פעם לא מספיקה להכל. 
כלים שילמדו אותך איך לדאוג למשפחה שלך גם כשקורים דברים לא מתוכננים (וכולם יודעים שתמיד קורים דברים כאלו).


בקרוב אני פותחת שני קורסים כאלו.



קורס אחד יתקיים בנעמת בבלי בתל אביב. הוא יתקיים בימי שני בערב, אחת לשבועיים, החל מחודש נובמבר, ומיועד להורים לילדים, שכירים או עצמאים שרוצים לעשות שינוי אמיתי במצבם הכלכלי. פרטים והרשמה כאן בקישור: http://lp.vp4.me/rem9

הקורס השני הוא קורס אינטרנטי והוא יתקיים בימי רביעי בשעות הבוקר. הקורס הזה מתאים למי שיכול לפנות שעה-שעה וחצי בבוקר אחת לשבועיים, ויש לו מחשב עם חיבור אינטרנט, מצלמה ומיקרופון. זה אינו קורס מוקלט, אלא קורס "חי" שבו אפשר לשאול שאלות, ולקחת חלק פעיל בשיעור. כל הפרטים כאן בקישור: http://anatzelniker.wixsite.com/webcourse

6 תגובות:

  1. תשובות
    1. תודה רבה, איה!
      שימחת אותי מאוד :-)

      מחק
  2. חוק פרקינסון...מעניין! לא הכרתי אבל נשמע הגיוני :-)
    יפה כתבת..הכי חשוב ללמוד איך להתנהל עם הכסף. לרוב זה מביא לתחושת רווחה יותר מכל עלייה במשכורת ��

    השבמחק
    תשובות
    1. ממש ככה, מירב. הכל מתחיל בראש ובכלל, כסף לא עושה אנשים מאושרים

      מחק
  3. לא יכולת לכתוב מדויק יותר. הרי באמת זה לא הכמה אלא זה איך מתנהלים עם הכמה.ועצם הענייו שאת מלמדת להתנהל נותנת תחושת עוצמה . מנסיון אישי.

    השבמחק
  4. תודה רבה יקירתי!

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.